Risk-ettan

Imorse när jag vaknade kände jag mig verkligen inte alls frisk. Jag fick inte fram ett pip från min hals men jag var ändå tvungen att pallra mig till körskolan där en riskutbildning 1 väntade. 3,5 timmar satt jag där och hostade och drack honungste. Det var himla intressant och lärorikt, innehållet var risker i traffiken, trötthet och alkohol och andra droger. När vi kom till alkohol pratade vi en del om rattfylleri. Jag tror aldrig jag har fattat hur hemskt det är egentligen. Hur kan en annan människa sätta sig bakom ratten berusad och veta om att men är en livsfara för männiksor i sin omgivning? 12000 svenskar blir tagna av polisen för rattfylleri om dagen! Man förstår knappt vad de innebär... Vi fick höra historien om Jacqueline från USA som var med om en rattfylleriolycka 1999. En kille körde hem full från en fest och mötte Jacqueline på vägen. Hon var en jättevacker tjej! Idag är hela hennes ansikte förstört och hennes händer är bara stumpar. Jag vill inte lägga upp någon bild för jag börjar nästan gråta när jag ser de, men här är en länk med bildspel:
http://www.dailymotion.com/video/x4z8la_the-destiny-of-jacqueline-saburido_webcam

Jag skulle aldrig kunna köra bil eller något annat fordon när jag druckit alkohol och jag hoppas att ingen som läser min blogg gör det heller! Om jag någon gång skulle se att någonting sådant här är på gång att ske kommer jag försöka stoppa det med en gång! Jag fick lära mig några knep om hur man kan göra:
Ring polisen!
Skär upp däcken så att föraren inte kan köra bilen.
Ta bilnycklarna.
Försök att övertala personen att inte köra.

Kommentarer
Postat av: hallon

tur att kursen va intressant, ja måste oxå ta den snart :P krya på dig! Puss

2009-05-05 @ 16:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0