Fin besök på korsika

Hanna och Moa har varit hos mig en vecka nu. Vi har skrattat och flummat runt i vår hyrbil som vi hade i 2 dagar. Första dagen åkte vi till Pucaraccia och badade fötterna i iskallt vatten från bergen, sen fortsatte vi till paradis stranden Santa Giulia för sol och bad. På vägen till bilen hittade vi ett kanonställe där dom hade smothies. Så vi hinkade i oss varsin och tog ett dopp i deras pool. Kvällen fortsatte vi i Bonifacio som är så grymt fint! Där shoppade vi lite och åt middag med utsikt mot Sardinien, tog en kaffe och kollade in alla mega yacht som låg i hamnen. Dagen efter tog vi oss till Calvi och åkte till en vingård och provade vin som proffs. Några flaskor Muscat kom med hem. Efter provningen så tog vi vårt pick och pack och åkte slingerväg högt upp på bergen för att komma till Korsikas svar på troppan Hanna och Moa hade läst,St Florent. Mysig stad med supergod glass. Vi hann med en p-fest ala full-moon-party också. Annars har vi chillat på stranden, ätit ost och druckit rosé och bara njutit. Nu ska jag kila till la plage innan jobbet börjar ikväll. Simma lungt va!

castagnicca

Igår var askul! Hjälpte Niklas att köra gäster till Castagnicca. Om jag hade tänkt till lite hade jag fattat att det var en slingerväg som vi skulle köra på. Det var lite läskgt kan jag säga. Supersmal och gropig väg och berg på ena sidan och stup på andra. Ni ska inte tro att det fanns något vägräcke eller så. Sen kunde man möta en kossa eller 2 och bilar som körde i rallyfart. Vi åkte så vi var 500 meter över havet sen tog vi på oss vandringsskorna och gick så vi kom ytterligare 400 meter högre upp. Toppen var på 900 meter över havet. Jobbigt var det men himla skoj! När vi kom upp åt vi lunch och jag tror aldrig att en baguette har smakat så gott innan. Det tog nästan 2 timmar att ta sig upp och 1 timme att ta sig ner igen. Innan vi klev in i bilarna igen så fick vi se en liten åsna i den lilla bergsbyn, jättesöt! Idag är det lite mulet men jag ska nog försöka ta mig en tupplur på stranden inna jag börjar jobba. Imon är jag ledig och då ska jag och Linn åka in till Bastia för lite shopping. Najs!

Mexico!

En vecka flickor och grabbar har jag varit på denna ön. En helt OK vecka. Jobbet börjar kännas riktigt bra. Lär mig någonting nytt varje dag! Våran P-fest blev flyttad till min födelsedag, vilken tajming! Festen var helt galen. Mexico-tema för hela slanten! Hattar, mustacher, ciggarer, krigsbälten, öl o tequila. Vi började med lite texmex food och sång. Eftersom jag fyllde år fick jag äran att ta på mig ögonbindel och slå på hästen i taket med ett basebollträ. Sen blev det limbo tävling som fortsatte i dans och slutade med ölkrig och nattbad. På dagen gick jag och Linn strandvägen till vår närmsta by och satte oss i glassbaren och åt så jäkla god glass. Tog en exotic där det var mango sorbet, cocos glass, passionfrukt sorbet, banan, rödabärsås och grädde. Den ska jag visa Hanna och Moa när dom kommer ner! Dom 2 senaste dagarna har jag jobbat för fullt. Så igår kväll gick jag och la mig vid 10 i tron om att gå upp och jobba frukost. Men Matilda väckte mig 11 och sa att min tid var struken. Det var ett halleluhja moment för jag behövde verkligen få sova ut. Så nu är jag pigg igen och är redo för en dag vid havet och sedan jobba middag. Middagen är askul, när man jobbar här nere så känns det inte alls som att man jobbar för att det är så kul. Imon är jag ledig och ska få följa med på vadringstur i Castagniccia. Awesome!