castagnicca

Igår var askul! Hjälpte Niklas att köra gäster till Castagnicca. Om jag hade tänkt till lite hade jag fattat att det var en slingerväg som vi skulle köra på. Det var lite läskgt kan jag säga. Supersmal och gropig väg och berg på ena sidan och stup på andra. Ni ska inte tro att det fanns något vägräcke eller så. Sen kunde man möta en kossa eller 2 och bilar som körde i rallyfart. Vi åkte så vi var 500 meter över havet sen tog vi på oss vandringsskorna och gick så vi kom ytterligare 400 meter högre upp. Toppen var på 900 meter över havet. Jobbigt var det men himla skoj! När vi kom upp åt vi lunch och jag tror aldrig att en baguette har smakat så gott innan. Det tog nästan 2 timmar att ta sig upp och 1 timme att ta sig ner igen. Innan vi klev in i bilarna igen så fick vi se en liten åsna i den lilla bergsbyn, jättesöt! Idag är det lite mulet men jag ska nog försöka ta mig en tupplur på stranden inna jag börjar jobba. Imon är jag ledig och då ska jag och Linn åka in till Bastia för lite shopping. Najs!


Kommentarer
Postat av: Hanna

åhh ja gillar åsnan haha =) hoppas vi får se en ;)

2010-08-03 @ 12:16:26
URL: http://hannayoung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0